Arama Yapın

Aramak istediğiniz kelimeyi yazın

Koordinatörlükler

Gaziantep’in Islahiye ilçesinde çadırkentte kalan Abdilcabbarel Asasniy Abu Şaker ile söyleşi

ORSAM: Kendinizi tanıtır mısınız?
 
Abdilcabbarel Asasniy Abu Şaker: Halep’in güneydoğusunda Karm el Ala Rif Halep’te yaşamaktayım. 55 yaşındayım. 6 çocuğum var. Kahvehane işletmekteyim. Çocuklarımdan biri asker, biri demiryollarında memur diğerleri ise öğrenci.
 
ORSAM: Suriye’de yaşadıklarınızı ve sizi Türkiye’ye geliş nedenlerinizi anlatır mısınız?
 
Abdilcabbarel Asasniy Abu Şaker: Asker oğlum, görevini ihmal ettiği iddiasıyla cezaevine konuldu. Bizde baskı görmeye başladık. Benim ailem Suriyeli yetkililerce kara listeye alındı. Demiryollarında çalışan oğluma şiddet ve baskı uygulanmaya başladı. Sonrada açığa alındı. Kahveme sürekli baskınlar yapıldı. Müşterilerim tehdit edildi. Kahvem semtin en işlek yerinde, gayet iyi çalışan biryer olmasına rağmen zamanla korkudan kimse gelmez oldu. Oğlumun olduğu askeri birlikten malzemeler çalındığını ve bu malzemelerin Ceyş El-Hur’a verildiğini sonradan öğrendik. Oğlumda şüpheli olarak cezaevine konulmuş. Birçok asker bu gerekçeyle içeri atılıyor, iftiraya uğruyormuş. Aslında amaç Sünnileri sindirmek, korkutmak ve zulmetmek. Oğlumdan bir daha haber alamadık. Ziyaretine gidemedik. Onu savunmamıza izin vermediler. Belkide öldürüldü. Haberimiz bile yok. Demiryollarından çıkarılan oğlum ve öğrenci olan çocuklarımla sığıntı yaşamı sürdürmeye başladık. Benim için Suriye’de yaşamanın imkansız olduğunu, her an benim ve aile fertlerimin zarar göreceğini düşünerek Türkiye’ye kaçmayı ve çadırkentlerde yaşamayı tercih ettim.
 
* Bu söyleşi, 15 Ekim 2012 tarihinde Feyyat Özyazar tarafından Gaziantep’in Islahiye ilçesinde gerçekleştirilmiştir.

Başlıklar

Bu Yazıyı Paylaşın
Yazdır

Benzer Yayınlar