Arama Yapın

Aramak istediğiniz kelimeyi yazın

Koordinatörlükler

Suriye’den Türkiye’ye gelerek Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde kalan Haşim El Cebir-Abu Musto ile söyleşi

Haşim El Cebir-Abu Musto: Suriye’nin Halep İli, Kellese Mahallesi’ndenim. 45 yaşındayım. 3 çocuğum var. Eczacıyım.

 

ORSAM: Suriye’de yaşadıklarınızı ve Türkiye’ye geliş nedenlerinizi anlatır mısınız?

 

Haşim El Cebir-Abu Musto: Olayların başlamasıyla cerrahi alanında kullanılan ilaçların ve tedavi malzemelerin talebi arttı. Bombardıman nedeniyle yaralanan Ceyş El Hür mensuplarına ilaç temin ettiğime dair söylentiler yayılmaya başladı. Eczanemin bulunduğu bölge Ceyş El Hür’ün, evimin bulunduğu bölge ise Nizam Ordusu’nun kontrolü altında. Önceleri eczanemin bulunduğu bölge havadan bombalandı. Sonrasında da ailem taciz edilmeye başlandı. Elimdeki tüm malzeme tükendi, dükkanım bomboş kaldı. Basit ilaçların dışında hiçbir ilaç bulup, getiremiyordum. Hizmet veremez hale gelince de eczanemi kapattım. İsmim muhaliflere yardımcı oluyor diye çıktığı için, evim sürekli Nizam Ordusu tarafından gözetlenmeye başlandı. Aylarca evden dışarı çıkamadım. Alışverişe 16 yaşındaki oğlum ve 18 yaşındaki kızım birlikte gidiyorlardı. Hatlı telefonlar kesilmiş, cep telefonları ise dinleniyordu. Hiç kimseyle sağlıklı bir konuşma yapma imkanı kalmamıştı. En sonunda cesaretimi toplayarak Nizam Ordusu mensuplarıyla görüştüm. Bir bedel karşılığında Halep’i terk edip İdlib’e, Ceyş El Hür’ün kontrolündeki bölgeye geldim. İdlib’ten Babılhava’ya, oradan Cilvegözü’ne kadar hiçbir darp olayı yaşamadan ulaştım ve Türkiye’ye giriş yaptım. Halep’te bombardıman devam etmekte. Şehrin 3’te 2’si Ceyş El Hür’ün, kalan kısmı Nizam Ordusu’nun elinde. Türkiye’ye gelmek isteyen çok fazla insan var. Eğer olaylar böyle devam ederse göç eden insan sayısı daha da artacaktır.

 

* Bu söyleşi, 5 Kasım 2012 tarihinde Feyyat Özyazar tarafından Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde gerçekleştirilmiştir.      

Başlıklar

Bu Yazıyı Paylaşın
Yazdır

Benzer Yayınlar